کتاب هنر و نسبت آن با عقلانیت از منظر افلاطون و ملاصدرا اثر سرکار خانم دکتر مریم سلطانی کوهانستانی عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و از اساتید محترم گروه ادیان و عرفان، در ۲۶۰ صفحه، به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و توسط انتشارات نگین سبلان، منتشر و روانه بازار نشر شد.

در پیشگفتار کتاب می خوانیم: امروزه به دلیل گسترش دانش های تجربی و پیوند ناگسستنی فن آوری با ابعاد مختلف زندگی انسان، بیش از هر زمان دیگر، ضرورت حضور بنیان های فلسفی و وحیانی در تار و پود عقاید و رفتار انسان ها احساس می شود. ناآرامی و اضطراب روزافزونی که محصول زندگی بشر امروز در جهان متکثر و متنوع است، همچنین بی معنایی و احساس بی معنایی که به عنوان معضل جدی، فیلسوفان طرفدار فلسفه ی حیات را درگیر کرده است، حاکی از فقدان پشتوانه ی منطقی و قابل دفاع در مقابل نحوه ی معیشتی است که بشر امروز برگزیده است.

در حوزه ی هنر نیز، تغییرات بدون پشتوانه عقلانی سبک هنری، دگرگونی جایگاه هنر و هنرمند، تحول مساله آمیز اهداف آثار هنری و تضعیف عقلانیت، از آسیب ها و چالش هایی هستند که در عرصه ی هنر، ریشه دوانیده و رفع آن تنها از مجاری قواعد فلسفی، بهرمندی از سنت عقلانیت و استعانت از آرای حکمای دینی میسر است.

این پژوهش کوشیده است تا با بررسی عقلانیت درهنر، گامی نو در پاسخ به چالش های موجود در حوزه ی هنر برداشته و با استفاده از اندیشه های فیلسوفان اعظم جهان، روشی را برای بازسازی هنر مدرن، ارائه نماید. بر این اساس، در نوشتار حاضر، آرای افلاطون و ملاصدرا محوریت قرار داده شده است...

لازم به ذکر است:

جهت تهیه در شهر اردبیل می توانید این کتاب را از کتاب فروشی بهروز واقع در خیابان امام بخواهید.